12 Temmuz 2011 Salı


BAŞLARKEN;

A.Ries&J.Trout ikilisinin “Bottom Up Marketing” kitabının ismine atfen kendi bloğumun adını “Sales Up Marketing” koydum. Sadece pazarlama değil aynı zamanda satış ve pazarlama&satış ilişkileri üzerine yazmaya çalışacağım. Pazarlama üzerine yazan kişilerin genelde satış deneyimine sahip olmadığını görüyorum. Satışçılarda genelde yazmıyorlar. Halbuki pazarlama strateji ve programlarının satış süreçlerine nasıl aktığı ve nasıl şekillendiği önemli ve ihmal edilmiş bir konudur. Karlı bir ticari operasyon pazarlama ve satışın başarılı bir şekilde entegrasyonu ile mümkündür. İyi bir pazarlama programı varken zayıf bir satış gücü varsa (veya tersi) sonuç alınabileceğine inanmıyoruz.

Pazarlamadan satışa, satıştan pazarlamaya bakmaya çalışacağız. Özellikle firmaların Pazar koşulları ve marka pozisyonlarına göre değişen satış yapılanması ve faaliyetleri işlenmeyi bekleyen bir konu durumunda . Bildiğim kadarı ile bu konuda yapılmış bir çalışma yok. Fakat bu konularda söyeleyecek birkaç sözümüz var.  

1 yorum:

  1. Bilgi ve tecrübelerinizi gayet güzel anlatımlarla paylaştığınız için sizi tebrik ederim. Pazarlama ve satış profesyonellerine ışık tutacak bir blog olacağına eminim. Aklınıza sağlık.

    YanıtlayınSil

Krizde Satış Gliştirme

Müşterilerinizi Nasıl Anlarsınız?

Pazarlama stratejisi geliştirirken tamamlanması gereken adımlardan biri müşteri analizidir. Rekabetçi bir bakış açısı geliştirmek içi...