TAHSİLAT KALİTESİ NASIL ARTTIRILIR?
Tahsilat kalitesi her zaman önemliydi ancak şu anda yaşadığımız enflasyonist dönemde, yönetimin en önemli konusu haline geldi. Tahsil edilememiş her alacak veya tahsilatı geciken her alacak işletme sermayesinin günden güne erimesi demek. Bu nedenle tahsilat kalitesi, yapılan satış cirosunun hacminden daha önemlidir. Öyle ki düşük ciro ama zamanında tahsilat, yüksek cirolu geciken tahsilattan daha kıymetli olmuş durumda. Böylesi bir dönemde satış yönetiminin en hayati KPI'ı tahsilat kalitesidir. Satış ekibinin tahsilat kalitesini arttırmak için öncelikle zamanında tahsilatın ne olduğu ve şirket için önemi konusunda bilinçlendirilmesi gerekir. Alacak yaşlandırma raporunda yazan rakamların sadece rakam olmadığı, şirketin çalışması için gereken yakıt olduğunun anlatılması gerekir. İlave olarak tahsilat kalitesi raporlarının ekip ile düzenli paylaşımı, bölge performanslarının karşılaştırmalı olarak gösterilmesi gerekir. Bu raporlar olmadan satıcılar yaptıkları işi bütünlüklü olarak göremeyeceklerdir. Bugün yüzlerce firmada bu tür raporların üretilemediğini ve ihmal edildiğini de vurgulamam lazım. Bu raporları düzenli olarak paylaştığımız firmalarda tahsilat kalitesinin arttığına tanığım. Danışmanlığını yaptığım bir firmada genç bir satıcı arkadaşım "bu raporları gördükten sonra ne yaptığımızı anladım" demişti. Bu satıcı, o yıl hem satışta hem de tahsilatta en başarılı satıcı olmuştu. Tahsilat kalitesi raporları periyodik satış toplantılarında mutlaka değerlendirilmelidir. Yaptığı işin bütününü gören, bütünlüklü bakabilen satıcıların daha başarılı olacaklarını zamanla görülecektir. Ekte örnek birkaç slayt paylaşıyorumTürkiye’nin Bayi Yönetimi ve Yeni Bayi Yapılanması Konusunda Hizmet Veren İlk ve Tek Danışmanlık Firmasıyım. Odaklandığım danışmanlık hizmetleri; Satış Yönetimi, Kanal Stratejisi, Yeni Bayi Yapılanması ve Bayi Yönetimidir.
29 Eylül 2023 Cuma
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Krizde Satış Gliştirme
HEDEF MÜŞTERİ SEGMENTİ BELİRLEMEK ÖNEMSİZ MİDİR? Hedef müşteri kavramı, pazarlamanın en çok kullanılan kavramlarından biridir. Pazarlama...
-
Bayilere prim vermek satış yönetiminin en önemli kararlarından biridir. Prim nasıl verilecek, ne kadar verilecek, nasıl ödenecek, ne zaman...
-
Ekonomik Durgunluk veya Krizin Panzehiri: Pazarlama (Yazının önceki bölümü için tıklayınız) Ekonomik krizin işletmeler üzerinde yapıs...
-
SATIŞ RİSKİNİ NASIL YÖNETMELİ? Satış faaliyetinin en önemli aşamalarından biri satış riskinin yönetimidir. Katıldığım satış eğitimler...
-
KONUMLANDIRMA ODAKLI WEB SİTESİ İnternet çağında web sitesi kurmak moda oldu. Hatta modanın ötesinde bir zorunluluk. Bugün bir f...
-
BAŞLARKEN; A.Ries&J.Trout ikilisinin “Bottom Up Marketing” kitabının ismine atfen kendi bloğumun adını “Sales Up Marketing” koydum....
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder