SÜSLÜ KASAP’TAN
PAZARLAMA DERSLERİ
Pazarlama sadece büyük şirketler ve markalara münhasır değildir. Pazarlama işi
büyütmek, satışları ve karlılığı arttırmak için ne yapılacağıdır. Bugüne kadar
sadece büyük şirketlerin tekelinde olan pazarlamaya işini büyütmek isteyen küçük-orta
iş sahipleride ilgi göstermeye başladılar. İşte güncel bir örnek;
Süslü Kasap’ın reklamını ilk
Linkedin’de gördüm. Pazarlamacı içgüdüsü
ile reklamı tıkladım ve sayfasını ziyaret ettim. Bence çok başarılı bir
konumlama ile doğru bir mecra üzerinden kendini tanıtıyordu. Süslü Kasap vesilesi
ile bazı görüşlerimi tekrarlayacağım:
·
Pazarlama sadece büyük şirket ve markaların
değil küçük firmalar ve iş sahiplerininde uygulayabileceği bir metottur. Bir mahalle bakkalı, kasabı,
çiçekçisi dahi modern pazarlama tekniklerini kullanarak işini büyütebilir. Ne
iş yapıyor olursanız olun pazarlama konsepti ile işe bakılması işi büyütecek
fırsatlar doğurabilir.
·
Küçük iş sahipleri için (önceden) en önemli
problem reklam ve tanıtım maliyetlerinin yüksekliği idi. Klasik dergi,tv,radyo
reklamları daha baştan yüksek bütçe ihtiyacı nedeni ile küçük işler için
kapalıydı. Fakat internet ve sosyal medya sayesinde küçük iş sahiplerinin de
reklam ve tanıtım yapma imkanı oluşmaktadır. Dijital platformlar ve sosyal
medya bütçeleri hemen herkesin kaldırabileceği büyüklüktedir.
·
Sosyal medya reklamcılığından asıl faydayı küçük
ve orta ölçekli şirketler sağlayacaktır. Büyük bir şirket ve markanın
iletişiminde sosyal medya, şirketin kaderini değiştirecek kadar rol
oynamayabilir ama küçük ve orta ölçekli şirketlerin kaderini değiştirebilir.
Bu girişten
sonra gelelim Süslü Kasap’a. Süslü Kasap’ın web sayfasını inceleyerek marka stratejisinin temellerini formüle ettim
ve bir marka konumlandırma dokümanı hazırladım. Süslü Kasap profosyonel bir
destek almışmış mıdır bilemiyorum ama gerçekten doğru bir konumlandırma yapıldığı
kuşkusuz. Süslü kasap kimdir, nedir, müşterileri için ne yapar, nasıl yapar,
rakiplerden farkı nedir gibi soruların cevaplarını hem reklam sloganından hem
de web sitesinden öğrenebiliyorsunuz. Ne iş yaparsanız yapın aşağıdaki
basit marka konumlandırma dokümanını hazırlamanızı tavsiye ederim.
Hazırlayamayanlar beni arayabilirler.
Not; Süslü
Kasap’ın web sitesi gördüğüm en başarılı sitelerden biri. Sade ama etkili bir
site tasarımı var. Bu vesile ile Süslü Kasap’ı tebrik ediyor, başarılı
çalışmalarının devamını diliyorum.
MARKA
İSMİ
|
SÜSLÜ KASAP
|
TEMEL
KONUMLANDIRMA
|
İZMİR’İN EN MEŞHUR KASABINDAN EVİNİZE
|
USP
|
5 YILDIZLI RESTORAN KALİTESİNDE ET
|
SEMBOL
|
|
SLOGAN
|
ÇATALINIZDAKİ 5 YILDIZLI RESTORAN
|
İTİCİ
GÜÇ
|
MÜKEMMEL ETLER, KOLAY SİPARİŞ, KAPIDA ÖDEME
|
MARKA
KİŞİLİĞİ
|
USTA/ HİZMET ODAKLI/ İŞİNİ BİLİR
|
FAYDA
|
DÖRT DÖRTLÜK ET DENEYİMİ
|
RAKİP
|
DİĞER KASAPLAR VE MARKETLER
|
PAZARLAMA
PROGRAMI
|
SOSYAL MEDYA
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder