4 Haziran 2014 Çarşamba

MARKA VAADİ NASIL BELİRLENİR?


ORTA ÖLÇEKLİ İŞ SAHİPLERİ İÇİN BİR REHBER
Marka ve pazarlama yönetiminin inceliklerini anlatmaya çalışırken bazı şeyleri gözden kaçırdığımı fark ettim. Bende bu teknikleri sofistike bir şekilde anlatıyordum. Şimdi ise son yazımda bahsettiğim “Süslü Kasap” örneğinden yola çıkarak markalaşmanın kurallarını en basit şekilde anlatmaya çalışacağım.

 
Bir KOBİ’nin markalaşması derken Apple gibi bir dünya markası çıkarmaktan bahsetmiyoruz. Böyle hedefleri olan KOBİ’leri takdir eder ve destekte oluruz. Ancak öncelikle işin temellerini bilmek ve uygulamak önemli.

İşte size basit bir markalaşma stratejisi;

·        İş alanınızı tanımlayın: Esas olarak ne yapıyorsunuz? Yaptığınız işi basit bir iki cümle ile ifade edemiyorsanız tanımınız yanlış demektir. Bir iki cümle ile ifade etmeye çalışın.

·        Ürün ve hizmetlerinizi rakiplerinizden ayıran şeyleri tanımlayın: Basitçe rakiplerinize göre neyi en iyi yaparsınız? Gerçekten en iyi olduğunuz şeyleri tespit edin.

·        Müşterilerinize sunduğunuz değerlerden  hangisi  diğerlerine göre üstündür:  Rakiplerinizden daha iyi olmanız yetmez iyi olduğunuz şey müşterileriniz içinde önemli  olmalıdır. Müşterileriniz için önemli olan yönlerinizden  hangisinin diğerlerinden daha üstün olduğunu belirleyin.

·         Marka  vaadinizi oluşturun: İşinizde en iyi yaptığınız,en iyi olduğunuz ve müşterinizin en çok önemsediği şeyi “marka vaadi” haline getirin. Bu vaad sizin müşterinize ürün ve hizmetinizle ilgili verdiğiniz bir söz olacaktır. Bu nedenle tutamayacağınız sözleri vermemeye dikkat. Marka vaadinizi basit bir cümle ile ifade edin. “İzmir’in en iyi kasabından evinize” bu kadar basit.

·        Bu çalışmanızın ışığında bir web sitesi hazırlayın. Web sitesi janjanlı olmak zorunda değildir. Zaten janjanlı sitelerin işe yaramadığı ortak bir kanıdır. Sizin üstünlüğünüzü ve marka vaadinizi öne çıkartacak basit ama işlevsel bir site yaptırın.

·        Google ve Sosyal Medyayı iletişim ve tanıtım için kullanın. Bunun için ya profosyonel destek alın ya da kendiniz yapın. Google ve Sosyal Medya  reklamları zannedildiği kadar zor değildir. Biraz araştırma ve çalışma ile yapılabilir durumda.

Bir ürün ve hizmette “en iyi olmak” her zaman arzu edilir ve dikkati çeker. Ancak zaten en iyisi olduğunu iddia eden firmaların olduğu bir ürün sınıfında pek dikkati çekmez. Ama  bunun olmadığı bir ürün/hizmet sınıfında  hala çekici bir vaat olabiliyor. Bu nedenle “Süslü Kasap” “İzmir’in En İyi Kasabı” dediğinde bazı tüketicilerin dikkatini çeker. Hiçbir tüketici kasap kasap dolaşarak en iyi kasabı bulmaya çalışmaz. En iyisi  olduğunu iddia eden bir kasap gördüğünde etini oradan alır. Eğer ürün ve hizmet deneyimi, vaadi destekliyorsa alışveriş süreklilik kazanır. Bir süre sonrada tüketiciler  sadık müşteriler haline gelir. Aksi durumda alışveriş kesilir.

Süslü Kasap’ın farkı  bildiğim kadarı ile en iyi olduğunu iddia eden ve bunu duyuran ilk kasap olmasıdır. Daha iyi kasaplarda olabilir. Ama bu duymadığınız sürece ne önemi var ki.

Bu basit çalışmaları yapmak göründüğü kadar basit olmayacaktır. O basit vaat cümlesine ulaşmak  hiçde kolay değildir. Bu nedenle bir bilene danışmanız yerinde olacaktır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Krizde Satış Gliştirme

  HEDEF MÜŞTERİ SEGMENTİ BELİRLEMEK ÖNEMSİZ MİDİR? Hedef müşteri kavramı, pazarlamanın en çok kullanılan kavramlarından biridir. Pazarlama...