Bazen tek bir görsel, sayfalar dolusu yazıdan daha etkili anlatım gücüne sahip olur. Ancak bu tek görseli görebilmek ve gösterebilmek hiç kolay değildir. Pazarlama stratejisi üzerine bir yazıyı kaleme alırken aşağıdaki şema zihnimde şekillendi. Yazıdan daha etkili olduğu için kısa bir açıklama ile paylaşıyorum.
Pazarlama stratejisinin aranacağı yer, rakiplerin zayıf ancak firmanın güçlü olduğu ve buna karşın karşılanmamış
müşteri ihtiyaçlarının bulunduğu yerdir. Kuvvetli bir pazarlama
stratejisinin ilk adımı karşılanmamış müşteri ihtiyaçları ile uyumlu
üstünlüklerin geliştirilmesi veya bulunmasıdır. Bunun için güçlü ve zayıf
yanlar değerlendirilirken müşterilerin beklenti ve istekleri de gözden
geçirilmedir. Mevcut tedarikçiler tarafından tatmin edilemeyen bir müşteri
ihtiyacı belirleyicidir. Rakipler tarafından tatmin edilemeyen bir müşteri
ihtiyacını karşılayabilecek yetkinlik, nitelik veya üstünlük pazarlama
stratejisinin merkezinde yer alır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder