23 Ocak 2017 Pazartesi

Tek Slaytla Pazarlama Stratejisi

 
 
 
Bazen tek bir görsel, sayfalar dolusu yazıdan daha etkili anlatım gücüne sahip olur. Ancak bu tek görseli görebilmek ve gösterebilmek hiç kolay değildir. Pazarlama stratejisi üzerine bir yazıyı kaleme alırken aşağıdaki şema zihnimde şekillendi. Yazıdan daha etkili olduğu için kısa bir açıklama ile paylaşıyorum.
 
 
 

Pazarlama stratejisinin aranacağı yer, rakiplerin zayıf ancak firmanın güçlü olduğu ve buna karşın karşılanmamış müşteri ihtiyaçlarının bulunduğu yerdir. Kuvvetli bir pazarlama stratejisinin ilk adımı karşılanmamış müşteri ihtiyaçları ile uyumlu üstünlüklerin geliştirilmesi veya bulunmasıdır. Bunun için güçlü ve zayıf yanlar değerlendirilirken müşterilerin beklenti ve istekleri de gözden geçirilmedir. Mevcut tedarikçiler tarafından tatmin edilemeyen bir müşteri ihtiyacı belirleyicidir. Rakipler tarafından tatmin edilemeyen bir müşteri ihtiyacını karşılayabilecek yetkinlik, nitelik veya üstünlük pazarlama stratejisinin merkezinde yer alır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Krizde Satış Gliştirme

  HEDEF MÜŞTERİ SEGMENTİ BELİRLEMEK ÖNEMSİZ MİDİR? Hedef müşteri kavramı, pazarlamanın en çok kullanılan kavramlarından biridir. Pazarlama...