4 Ekim 2012 Perşembe


MARKA BİLİNİRLİĞİ NASIL SAĞLANIR YA DA BRUNO

Bruno reklamlarını herkes çok sevdi. Hem radyo hem TV reklamları kısa sürede olağanüstü bir popülerlik kazandı. Özellikle bebek sahibi ailelerin kronik bir sorunlarına deva olacağını vaadetti.

Bruno, son dönemde gördüğümüz en başarılı marka yaratma vakalarından biri. Doğru bir segmentasyon, doğru bir hedef tüketici, doğru bir tüketici vaadi ile başarılı bir konumlandırma yapılmış oldu. Fakat bana göre en önemli başarısı  çok hızlı bir şekilde marka bilinirliğinin geliştirilmesidir.

Yeni bir markanın bilinirlik kazanması çok uzun süreler alır. Aylar hatta yıllar boyu reklam ve kullanım deneyimi sonrasında ciddi bilinirlik seviyeleri elde edilir. Ancak sanırım şimdi bir araştırma yapılsa ve bir “çocuk burun damlası” markası sorulsa yardımsız olarak Bruno birinci çıkacaktır. Bu bilinirlik seviyesinde bence etkili olan unsurlar şunlardır;

·         Marka İsmi: İngilizce gibi duran Bruno aslında Türkçe   BURUN_O  kelimesinden türetilmiş ve çok yaratıcı bir isim. Bir sözcük oyunu ile marka ismi yaratmaya örnek.

·         Farklı ve alışılmadık bir yapım ile marka kendini duyuruyor. Ve reklam kendinden bahsettiriyor.

·         Slogan: “O burun akacak arkadaş” sloganı içerdiği mizah tonu ile dikkati çekiyor.

·         Hem TV hem radyo kanallarında yoğun bir görünürlük sağlanması

Bana göre başarısının en önemli sebebi  artık birbiri benzeri ürün ve kategorilerin birbirine benzer reklamları arasında ( ki bu durumda tüketicilerde  algıda seçicilik azalıyor ve bıkkınlık yaratıyor)  farklı bir ürün ve farklı bir yapım ile aradan sıyrılan bir marka olmasıdır.

Kısa sürede marka bilinirliğinin geliştirilmesi  konusunda örnek bir vaka olmaya aday. 04.10.2012

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Krizde Satış Gliştirme

  HEDEF MÜŞTERİ SEGMENTİ BELİRLEMEK ÖNEMSİZ MİDİR? Hedef müşteri kavramı, pazarlamanın en çok kullanılan kavramlarından biridir. Pazarlama...