MARKA BİLİNİRLİĞİ
NASIL SAĞLANIR YA DA BRUNO
Bruno reklamlarını herkes çok sevdi. Hem radyo hem TV
reklamları kısa sürede olağanüstü bir popülerlik kazandı. Özellikle bebek
sahibi ailelerin kronik bir sorunlarına deva olacağını vaadetti.
Bruno, son dönemde gördüğümüz en başarılı marka yaratma
vakalarından biri. Doğru bir segmentasyon, doğru bir hedef tüketici, doğru bir
tüketici vaadi ile başarılı bir konumlandırma yapılmış oldu. Fakat bana göre en
önemli başarısı çok hızlı bir şekilde
marka bilinirliğinin geliştirilmesidir.
Yeni bir markanın bilinirlik kazanması çok uzun süreler
alır. Aylar hatta yıllar boyu reklam ve kullanım deneyimi sonrasında ciddi
bilinirlik seviyeleri elde edilir. Ancak sanırım şimdi bir araştırma yapılsa ve
bir “çocuk burun damlası” markası sorulsa yardımsız olarak Bruno birinci
çıkacaktır. Bu bilinirlik seviyesinde bence etkili olan unsurlar şunlardır;
·
Marka İsmi: İngilizce gibi duran Bruno aslında
Türkçe BURUN_O kelimesinden türetilmiş ve çok yaratıcı bir
isim. Bir sözcük oyunu ile marka ismi yaratmaya örnek.
·
Farklı ve alışılmadık bir yapım ile marka
kendini duyuruyor. Ve reklam kendinden bahsettiriyor.
·
Slogan: “O burun akacak arkadaş” sloganı
içerdiği mizah tonu ile dikkati çekiyor.
·
Hem TV hem radyo kanallarında yoğun bir
görünürlük sağlanması
Bana göre başarısının en önemli
sebebi artık birbiri benzeri ürün ve
kategorilerin birbirine benzer reklamları arasında ( ki bu durumda
tüketicilerde algıda seçicilik azalıyor
ve bıkkınlık yaratıyor) farklı bir ürün
ve farklı bir yapım ile aradan sıyrılan bir marka olmasıdır.
Kısa sürede marka bilinirliğinin
geliştirilmesi konusunda örnek bir vaka
olmaya aday. 04.10.2012
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder