4 Ekim 2012 Perşembe


TADIM’IN MARKA KİMLİĞİ

Paketli kuruyemiş sektörünün tartışmasız lideri Tadım, 5-6 yıl önce (Peyman)  Dor Leo’nun  reklam atağı ile karşılaştığında eminim çok şaşırmıştır. O güne kadar sadece market, büfe vb. raflarında gördüğümüz Tadım markası sanırım tarihinde ilk defa TV’ye terfi etti. Tadım, Dor Leo reklamlarından hemen sonra Güven Kıraç’ın oynadığı “tazelik” konseptli filmler yayımladı. Sade ve basit bir yapım ile yapılmış olmasına rağmen kuvvetli bir stratejiye sahip  filmlerdi bunlar. Dor Leo’nun “keyfin kralı” konseptinin karşısına tazelik konsepti oturtulmuştu. Kuruyemiş’te iki ana konumlandırma olabilirdi. Biri lezzet ise  diğeri tazelikdir.  Bu iki konumda iki marka tarafından sahiplenilmiş oldu.

Bu düşünceler  Tadım’ın son reklam filmini izleyince aklıma geldi. Kuruyemiş pazarı, Dor Leo’nun reklamından beri takip ettiğim bir pazardır. Tadım’ın Güven Kıraç reklamından sonra artık hep tazelik konumu üzerinden hareket edeceğini varsaymıştım. Tadım’ın  web sayfasında ki reklamlar izlendiğinde sadece bir reklamda daha bu konumu sahiplendiği görülüyor. Son reklamında ise “biz kocaman bir aileyiz” diyerek  bambaşka bir alana kaymış durumda. Bir reklamında ise “tadım bitmeden hiçbirşey bitmez” diyerek  hiçbir konsepte sahip olmayan bir reklam yapılmış.

Yaklaşık 4-5 reklam filminin sadece ikisi aynı konumu sahiplenmiş görünüyor. Şimdi bir soru; sizce Tadım’ım marka konumu nedir? Peki  Marka kimliği? Bu reklamlarla hepsine doğrudan cevap vermek zor.

Bazen markalar temel konumlandırmalarının dışında reklam yapma ihtiyacı hissederler. Hep aynı şeyleri söylemek tekdüze gelmeye başlar. İşte bu aşamada ne yapılacağı konusunda marka kimliği yardımcı olacaktır. Kuşkusuz bu kimlik çalışmasının yapılması koşulu ile. Zaten marka konumu marka kimliğinin çekirdek ögesi olup, zamandan bağımsız unsurudur. Genişletilmiş kimlik unsurları ise markaya doku ve bütünlük sağlarken zaman içinde taktik açılımlar yapılmasını sağlar. Bu arada çekirdek kimlik ile genişletilmiş kimlik ögelerinin tutarlı ve birbirlerini tamamlaması gerektiğini söylemekte fayda var. 

Bir markayı zaman içinde tutarlı bir şekilde yönetmek için  konumlandırma çalışmasına ilave olarak marka kimliğinin bütününün tasarımı yapılmalıdır. Bu kimlik yapısı iletişim sırasında tutarlılık ve bütünlük sağlayarak marka konumunun bulanmasını önler.

Fakat son reklamı ile Tadım’ın marka konumu bir bulanıklık tehlikesi ile karşı karşıya. Müdahale edilerek çözülmesi gereken bir sorun bu.

Bu arada izleyebildiğimiz kadarı ile Dor Leo reklamlarında lezzet konumunu sahiplenmeyi sürdürüyor.

Bu yazının sonunda youtube’dan Axe’ın değişik reklamlarını izlemenizi tavsiye ederim. Ve Axe’ın marka konumu ve kimliği nedir sorusunu siz cevaplayın.03.10.2012

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Krizde Satış Gliştirme

 KAZANMA STRATEJİSİ  Rekabet dünyasında stratejiden kastedilen "kazanma stratejisi"dir. A.G. Lafley  #Kazanmakiçinoynamak  kitabın...