18 Kasım 2016 Cuma

Krizde Satış Geliştirme 4



Satış Yönetiminizi Değerlendirin

Müşterilerden sonra satış yönetiminizi ve/veya satış yöneticilerinizi sorgulayabilirsiniz. Sorgulamaktan kastımız satış yönetim fonksiyonu olarak süreçlerinize ne kadar hakim olunduğunun anlaşılmasıdır. Bu sorulara verilecek cevaplar bu konuda size ışık tutacaktır.

1.     Pazarı anladık ve Pazar büyüklüğünü hesapladık mı?

2.     Takip edeceğimiz stratejik yönü belirledik mi?

3.     Müşterilerimiz kimlerdir?

4.     Müşterilerimize ne satıyoruz?

5.     Pazarda kiminle rekabet ediyoruz?

6.     Yeni satış fırsatlarını nasıl yakalıyoruz?

7.     Muhtemel müşterilere ulaşmak için neler yapıyoruz?

8.     Satıcılarımıza kaç puan veririz? (on üzerinden)

9.     Satıcılarımızın yeni müşteri yaratma potansiyeli nasıldır?

10.  Satıcılarımızın potansiyel müşteriye satış yapma oranı ne kadardır?

11.  Kaçırılan satışların en önemli nedeni nedir?

12.  Satıcılarımıza sunduğumuz bir satış metodolojisi var mı?

13.  Satış ekibinin becerilerini nasıl geliştiriyoruz?

14.  Satıcıların faaliyetlerini nasıl kontrol ediyoruz?

15.  Satıcılardan düzenli rapor alıyor muyuz?

16.  Üst yönetimi düzenli rapor veriyor muyuz?

17.  Diğer departmanlar satışa nasıl bir zorluk çıkarmaktadır?

18.  Satış süreçlerini yönetmek için yazılım (CRM) kullanıyor muyuz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Krizde Satış Gliştirme

  HEDEF MÜŞTERİ SEGMENTİ BELİRLEMEK ÖNEMSİZ MİDİR? Hedef müşteri kavramı, pazarlamanın en çok kullanılan kavramlarından biridir. Pazarlama...