Pazarlama&Satış Süreçlerinizi Kontrol Edin
Öncelikle bir durum tespiti yapmalısınız. Çoğu firma
ne yaptığını ve nasıl yaptığını sorgulama gereği duymaz. Pazarlama ve satış
süreçlerini bilinçli bir şekilde kurgulayan ve hayata geçiren firmaların daha
başarılı olacağı açıktır.
Şimdi pazarlama
ve satış faaliyetlerinizi gözden geçirmenizi sağlayacak bir kontrol listesini
paylaşacağız. Bu listede hayır cevabınız ne kadar çoksa o kadar işiniz var
demektir. Bir tane bile hayır cevabı varsa o konuya odaklanarak işe
başlamalısınız.
Kriter
|
Satışlarınızı
analiz ediyor musunuz? (günlük/haftalık/aylık/yıllık)
|
Müşterilerinizi
satış (miktar,ciro) ve karlılık müktarına göre segmente ettiniz mi?
|
Satışlarınızla
ilgili KPI'lar belirlediniz mi?
|
Bu
KPI'ları kontrol ediyor musunuz?
|
Satıcı,
ürün grubu, bölge bazında gelir ve maliyet oranlarını hesapladınız mı?
|
Ürün
grubu, müşteriler, bölgeler bazında satış miktarı,cirosu ve karlılıkları
hesapladınız mı?
|
En
çok çaba sarfedip sonuç alamadığınız sektör ve müşterilerin farkında mısınız?
|
En
çok taviz verdiğiniz sektör ve müşterilerin farkında mısınız?
|
Satış
ekibiniz "kaybedilmiş satışlar raporu" hazırlıyor mu?
|
Potansiyel
müşterilerinizin satın alma süreçlerine hakim misiniz?
|
Ürünlerinizi
rakiplerin ürünleri ile karşılaştırdınız mı?
|
Rekabetçi
avantaj ve üstünlüklerinizi tespit ettiniz mi?
|
Bu
üstünlüklere uygun olarak satış araçları geliştirdiniz mi?
|
Sizin
ve rakip ürünlerin müşterilerinize olan toplam sahip olma maliyetini
hesapladınız mı?
|
Değer
önerinizi belirlediniz mi?
|
Satıcılarınız
firmanızın ve/veya ürünlerinizin değer önerisini biliyor mu?
|
Müşterileriniz
ürünlerinizin farklılık ve üstünlüklerinin farkındalar mı?
|
Değer
ve üstünlüklerinizi müşterilerinize kanıtlayacak demo ve sunumlar
hazırladınız mı?
|
İdeal
müşteri profilinizi belirlediniz mi?
|
Müşterilerin
ürünlerinizden neler beklediğinin farkında mısınız?
|
Müşterilerinizin
karşılanmamış ihtiyaçlarını belirlediniz mi?
|
Sektörünüzde
rakiplerinizin ilgi göstermediği bir müşteri grubu var mı?
|
Sektörünüzde
yeterli düzeyde hizmet verilmeyen müşteri grupları var mı?
|
Satış
ekibinizin profilini belirlediniz mi?
|
İdeal
satıcı profilin tanımadınız mı?
|
Satış
ekibiniz için satış primi sistemi var mı?
|
Satıcılarınızın
bilgi ve beceri düzeyini ölçüyor musunuz?
|
Satış
ekibinizin faaliyetlerine dair verileri takip ediyor musunuz?
|
Satış
ekibinizle düzenli satış toplantıları yapıyor musunuz?
|
Satış
ekibinizden rapor alıyor musunuz?
|
Müşterilerinizin
alım miktarını ve sıklığını kontrol ediyor musunuz?
|
Müşterilerinizin
alım miktarını ve sıklığını kontrol eden bir sisteminiz var mı?
|
Satıcılarınız
müşterilerinizin karar verme süreçlerine hakim olabiliyorlar mı?
|
Satıcılarınız
için randevu alma senaryoları hazırladınız mı?
|
Satıcılarınız
müşteri adayı değerlendirme formu hazırlıyor mu?
|
Müşterilerinize
dair başarı hikayelerini oluşturup, kullanıyor musunuz?
|
Satıcılarınız
ürün üstünlüklerine dayanarak müşterilerinize "finansal değer
sunumu" hazırlayabiliyorlar mı?
|
Bu liste bundan
sonraki önerilerimiz konusunda ip uçları vermektedir. Rekabetçi pazarlarda
satış, asla “saldım çayıra mevlam kayıra” mantığı ile yapılacak iş değildir.
Daha baştan rekabet stratejinizi geliştirmeniz ve tüm satış süreçlerinizi bunun
ışığında kurgulamanız gerekir. Satış,
önce beyin teri sonra beden teri akıtılarak yapılır. Sadece beden teri
akıtanların gideceği mesafe kısadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder