Satış Ekibinizin Ortak Aklını Harekete Geçirin
Yeni iş
geliştirme ve satış fırsatları yakalama konusunda satış ekibinizin
deneyimlerine başvurmalısınız. Çok az şirkette pazarlamaya dair geri bildirim sistemleri
kurulmuştur. Hergün müşterileri ile yüzyüze olan ve satış mücadelesi veren
satıcılar yaptıkları iş üzerinde sistematik bir şekilde düşünemeyebilirler.
Oysa ki satış ekibi pazara, rakiplere, müşterilere dair çok kuvvetli içgörülere
sahip olurlar. Satış ekibinizin ortak aklını harekete geçirerek yeni iş
geliştirme fırsatları bulabilirsiniz.
Satış ekibiniz ile aşağıdaki sorular ışığında
derinliğine görüşmeler yapabilirsiniz.
1.
Yaptığınız işi nasıl tanımlarsınız?
2.
Satış miktarınız ne kadar?
3.
Müşterileriniz kimdir?
4.
Kimlerin müşteriniz olacağına dair
bir fikriniz var mı?
5.
Yeni müşterileri nasıl
buluyorsunuz?
6.
Sizce şirketimizin pazarlama
kararları ne kadar verimlidir?
7.
Sizce müşterilerimiz açısından
bizimle iş yapmak nasıldır?
8.
Organizasyonumuz, iş yapış şeklimiz,
işleyişimiz vb. nedeni ile daha çok satış yapmanızı engelliyor muyuz?
9.
Satış ekibini destekleyen
sistemlerimiz verimli mi?
10. İşinizde
performansı ve verimliliğinizi arttırmak için ne gibi araçlara ihtiyacınız var?
11. Hangi
eğitimlerin işinize katkısı olur?
12. Prim
sistemimiz hakkında ne düşünüyorsunuz?
13. İşinizi
daha iyi yapmak için yönetim nasıl bir rol üstlenebilir?
14. Müşterilerimiz
satış öncesinde tedarikçi adaylarını hangi kriterlere göre değerlendiriyorlar?
15. Bu
değerlendirme kriterlerine göre bizim pozisyonumuz nasıldır?
16. Müşterilerimiz
satış sonrasında tedarikçilerini nasıl değerlendiriyorlar?
17. Satış
sonrasında müşterilerimize göre bizim
performansımız nasıldır?
18. Satış
verimliliğinizi arttırabilmek için yönetimin yapması gereken en önemli şeyler
nelerdir?
19. Satışta başarılı olmak için sizin yapmanız
gereken en önemli şeyler nelerdir?
20. Müşterilerinizde
bizim veya rakiplerimizin karşılayamadığı ihtiyaçlar var mı? Neler
gözlüyorsunuz?
21. Bu
anlamda sizce hiç fırsat var mı?
22. Ürünlerimizi
satarken en çok zorlandığınız husus nedir?
23. Satış
sırasında karşılaştığınız en karakteristik müşteri itirazları nelerdir?
24. Bu
itirazları nasıl karşılıyorsunuz?
25. Sizce
başarısız satışların en önemli nedir?
26. Satış
etkinliğinizi arttırabilmek için diğer departmanlar (üst yönetim dahil) neler
yapabilir?
Böyle bir çalışmadan sonra bazı şirketler için
şaşırtıcı sonuçlar çıkacağına eminim. Sadece satıcılar değil şirketinizde müşteriler ile sürekli temas halinde olan
diğer personellerin de görüşlerine başvurmalısınız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder