Bu yazıda sofistike pazarlama kavramlarından değil
hazırlaması basit, kullanması kolay birkaç
pazarlama aracından bahsedeceğiz. Konumuz müşterileriniz karşısında
firmanızı, ürün ve hizmetlerinizi nasıl tanıtacağınızdır? Milyon dolarlık
reklam bütçesi olmadığına göre, KOBİ’ler bu işi nasıl çözecekler? Özellikle B2B
sektörlerde faaliyet gösteren KOBİ’lerin yöneticilerinin birkaç dakikasını
ayırmalarını istiyoruz.
Aslında hayatta kolay diye bir
şey yoktur. Kolaylık ve zorluk görecelidir. Bunu, önereceğim araçları
hazırlamaya başladığınızda göreceksiniz. Şirketinizle ilgili söylemeniz gereken
“asıl şeyi” bulana kadar günlerce kafa patlatacaksınız. Veya bir çırpıda
yazacaksınız. Bu tamamem size ve şirketinizin durumuna bağlıdır.
Şirketinizi müşterileriniz
karşısında tanıtmada kullanacağınız pazarlama araçlarının maliyeti öyle
zannedildiği gibi çok yüksek değildir. Benim size önereceğim araç 5 tanedir.
Bunların bir kısmını şirkette/şirket dışında , bir kısmı da satış ekibinizin müşteri ziyaretleri
sırasında kullanılacaktır.
Web Sitesi;
Bugün her firmanın artık bir web sitesi var. Öyleki web
sitesi olmayan bir firmayı adam yerine koymuyorlar. Benim tavsiyem Web
Sitesinin hem içerik hem görsel olarak çok
kaliteli yapılması yönündedir. Bunun için 300 TL değil 3000 TL bir bütçe
ayırmanız yeterlidir. 300 TL’e yaptırdığınız bir site en kısa zamanda web
mezarlığında yerini alır. Üstelik itibarınıza zarar vererek yapar bunu.
Tanıtım Filmi;
Ülkemizde en az kullanılan bir
pazarlama aracıdır. Firmanızla ilgili 3 dakika süreli bir tanıtım filmi sizi
yerinizde ziyaret eden müşterilerinize kendinizi anlatmak için en uygun yoldur.
Müşterileriniz üzerinde son derece olumlu izlenim bırakacağına emin
olabilirsiniz. Size bakış açıları değişecektir. Bu tür filmlerin maliyeti çok
değişkendir. Sizin nasıl bir film istediğinize bağlı olarak 3000TL’e de
çektirebilirsiniz 100.000TL’ede.
Şirket Sunumu;
Şirketinizi potansiyel bir
müşteriniz karşısında anlatmak için kullanacağınız en etkili yoldur.
Şirketinizi bütün yönleri ile ama uzatmadan anlatmalısınız. Max. 20-25 slayt. Bu
sunumda yer alabilecek başlıklar şunlardır;
TARİHÇE,ORTAKLARI, BAĞLI OLDUĞU KURULUŞLAR, FİNANSAL
BÜYÜKLÜK,SEKTÖRDEKİ YERİ, HEDEFLERİ,KAPASİTE, FİZİKSEL BÜYÜKLÜKLER VB.
ÜRÜN BİLGİSİ,ÜRETİM YAPISI,KULLANILAN TEKNOLOJİ,ÜRÜN
YAPISI/KOMPOZİSYONU,HANGİ İHTİYAÇLARI KARŞILADIĞI,NASIL KULLANILDIĞI,SUNUM
ŞEKLİ(AMBALAJ VB),ÜSTÜNLÜKLERİ/FARKLILIKLARI VB.
AKREDİTASYONLAR, OEM , REFERANSLAR
Toplantı Odası;
Çoğu KOBİ’de hala toplantı odası
olmadığını biliyorum. Toplantı odası derken
modern sunum ve ses
ekipmanlarından kurulu bir odayı kastediyorum. Yoksa hasbelkader bir araya
getirilmiş ve bir odaya yığılmış masa ve sandalyeleri değil. Şirketinize gelen
müşterilerinizi ağırlayacağınız, sunumlarınızı yapacağınız, iyi ışıklandırılmış
modern bir toplantı odasının olumlu etkisi yüksektir.
Satışçılar için Mobil Cihazlar;
Satışçıları modern mobil
cihazlarla donatmalı ve bunların satışta kullanılmasını sağlamalısınız.
Cihazları vermek yeterli değil. Bu cihazların kullanılmasını etkili kılacak
içeriğinde satışçılara verilmesi ve nasıl kullanılacağının da gösterilmesi
gerekir. Akıllı telefon, tablet ve notebook’tan oluşan bir ekipmanın
verimliliği yüksektir. Bu cihazlara tanıtım filmi ve şirket sunumunun
yüklenmesi bile ekibinize bir farklılık kazandırır. Ayrıca ürününüzle ilgili
değişik filmleri de bu cihazlarda bulundurabilirsiniz. Yaratıcı satış
teknikleri eğitiminden geçmiş bir ekip bu cihazlarla çok güzel işler
çıkaracaktır.
Fakat her şey bununla bitmiyor.
Asıl soru bu web sitesinin, tanıtım filminin ve sunumun nasıl hazırlanacağıdır.
Filmde ve sunumda şirketinizle ilgili bilgilerin alt alta sıralanması yeterli
değildir. Müşterilerinizin neden rakiplerinizle değilde sizinle çalışması
gerektiğini anlatacak bir biçim ve içerikle hazırlanması gerekir. Ve asıl
meselede budur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder