10 Şubat 2016 Çarşamba

MALİYETİ DÜŞÜK PAZARLAMA ARAÇLARI


Bu yazıda sofistike pazarlama kavramlarından değil hazırlaması basit, kullanması kolay birkaç  pazarlama aracından bahsedeceğiz. Konumuz müşterileriniz karşısında firmanızı, ürün ve hizmetlerinizi nasıl tanıtacağınızdır? Milyon dolarlık reklam bütçesi olmadığına göre, KOBİ’ler bu işi nasıl çözecekler? Özellikle B2B sektörlerde faaliyet gösteren KOBİ’lerin yöneticilerinin birkaç dakikasını ayırmalarını istiyoruz.


 
Aslında hayatta kolay diye bir şey yoktur. Kolaylık ve zorluk görecelidir. Bunu, önereceğim araçları hazırlamaya başladığınızda göreceksiniz. Şirketinizle ilgili söylemeniz gereken “asıl şeyi” bulana kadar günlerce kafa patlatacaksınız. Veya bir çırpıda yazacaksınız. Bu tamamem size ve şirketinizin durumuna bağlıdır.

Şirketinizi müşterileriniz karşısında tanıtmada kullanacağınız pazarlama araçlarının maliyeti öyle zannedildiği gibi çok yüksek değildir. Benim size önereceğim araç 5 tanedir. Bunların bir kısmını şirkette/şirket dışında , bir kısmı da  satış ekibinizin müşteri ziyaretleri sırasında kullanılacaktır.

Web Sitesi;


Bugün her firmanın artık bir web sitesi var. Öyleki web sitesi olmayan bir firmayı adam yerine koymuyorlar. Benim tavsiyem Web Sitesinin hem içerik hem görsel  olarak çok kaliteli yapılması yönündedir. Bunun için 300 TL değil 3000 TL bir bütçe ayırmanız yeterlidir. 300 TL’e yaptırdığınız bir site en kısa zamanda web mezarlığında yerini alır. Üstelik itibarınıza zarar vererek yapar bunu.

Tanıtım Filmi;


Ülkemizde en az kullanılan bir pazarlama aracıdır. Firmanızla ilgili 3 dakika süreli bir tanıtım filmi sizi yerinizde ziyaret eden müşterilerinize kendinizi anlatmak için en uygun yoldur. Müşterileriniz üzerinde son derece olumlu izlenim bırakacağına emin olabilirsiniz. Size bakış açıları değişecektir. Bu tür filmlerin maliyeti çok değişkendir. Sizin nasıl bir film istediğinize bağlı olarak 3000TL’e de çektirebilirsiniz 100.000TL’ede.

Şirket Sunumu;


Şirketinizi potansiyel bir müşteriniz karşısında anlatmak için kullanacağınız en etkili yoldur. Şirketinizi bütün yönleri ile ama uzatmadan anlatmalısınız. Max. 20-25 slayt. Bu sunumda yer alabilecek başlıklar şunlardır;

TARİHÇE,ORTAKLARI, BAĞLI OLDUĞU KURULUŞLAR, FİNANSAL BÜYÜKLÜK,SEKTÖRDEKİ YERİ, HEDEFLERİ,KAPASİTE, FİZİKSEL BÜYÜKLÜKLER VB.

ÜRÜN BİLGİSİ,ÜRETİM YAPISI,KULLANILAN TEKNOLOJİ,ÜRÜN YAPISI/KOMPOZİSYONU,HANGİ İHTİYAÇLARI KARŞILADIĞI,NASIL KULLANILDIĞI,SUNUM ŞEKLİ(AMBALAJ VB),ÜSTÜNLÜKLERİ/FARKLILIKLARI VB.

AKREDİTASYONLAR, OEM , REFERANSLAR

 

Toplantı Odası;


Çoğu KOBİ’de hala toplantı odası olmadığını biliyorum. Toplantı odası derken  modern sunum  ve ses ekipmanlarından kurulu bir odayı kastediyorum. Yoksa hasbelkader bir araya getirilmiş ve bir odaya yığılmış masa ve sandalyeleri değil. Şirketinize gelen müşterilerinizi ağırlayacağınız, sunumlarınızı yapacağınız, iyi ışıklandırılmış modern bir toplantı odasının olumlu etkisi yüksektir.  

Satışçılar için Mobil Cihazlar;


Satışçıları modern mobil cihazlarla donatmalı ve bunların satışta kullanılmasını sağlamalısınız. Cihazları vermek yeterli değil. Bu cihazların kullanılmasını etkili kılacak içeriğinde satışçılara verilmesi ve nasıl kullanılacağının da gösterilmesi gerekir. Akıllı telefon, tablet ve notebook’tan oluşan bir ekipmanın verimliliği yüksektir. Bu cihazlara tanıtım filmi ve şirket sunumunun yüklenmesi bile ekibinize bir farklılık kazandırır. Ayrıca ürününüzle ilgili değişik filmleri de bu cihazlarda bulundurabilirsiniz. Yaratıcı satış teknikleri eğitiminden geçmiş bir ekip bu cihazlarla çok güzel işler çıkaracaktır.

Fakat her şey bununla bitmiyor. Asıl soru bu web sitesinin, tanıtım filminin ve sunumun nasıl hazırlanacağıdır. Filmde ve sunumda şirketinizle ilgili bilgilerin alt alta sıralanması yeterli değildir. Müşterilerinizin neden rakiplerinizle değilde sizinle çalışması gerektiğini anlatacak bir biçim ve içerikle hazırlanması gerekir. Ve asıl meselede budur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Krizde Satış Gliştirme

  HEDEF MÜŞTERİ SEGMENTİ BELİRLEMEK ÖNEMSİZ MİDİR? Hedef müşteri kavramı, pazarlamanın en çok kullanılan kavramlarından biridir. Pazarlama...