20 Aralık 2022 Salı

 ÜRÜNÜNÜZÜN KAZANMA BÖLGESİNİ BİLİYOR MUSUNUZ?

Rakiplerinize rağmen satış yapmak ve satışlarınızı arttırmak için kazanma bölgenizi bilmelisiniz. Kazanma bölgesini aşağıdaki şemada tanımlamaya çalıştım. Bu basit şema, kullanmasını bilenler için çok kuvvetli bir satış stratejisine dönüşebilir. Ürününüzün sahip olduğu ama rakiplerinizin zayıf olduğu ve müşterileriniz için en motive edici avantajlar/özellikler -eğer varsa- sizin kazanma bölgenizdir. Bu kazanma bölgesini ya varolan avantajlar/özellikler arasından bulup çıkarırsınız ya da bunları yaratırsınız. Eğer böyle bir kazanma bölgeniz yoksa fiyat rekabetine girmeniz kaçınılmazdır. Böyle bir kazanma bölgeniz var ve farkında değilseniz ürününüzü değerinin altında satıyor olabilirsiniz. Kazanma bölgesini bilen ve tüm pazarlama sürecini buna göre kurgulayan firmalar satışta kazanırlar. Bir danışman olarak hizmet verdiğim firmalarda ilk baktığım ve aradığım şey bu kazanma bölgesinin olup olmadığıdır. Ya da firmanın yetkinlikleri ile bunu oluşturup oluşturamayacağıdır. Şimdi ürününüzün kazanma bölgesi üzerine düşünmenin zamanıdır.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Krizde Satış Gliştirme

  HEDEF MÜŞTERİ SEGMENTİ BELİRLEMEK ÖNEMSİZ MİDİR? Hedef müşteri kavramı, pazarlamanın en çok kullanılan kavramlarından biridir. Pazarlama...