ÜRÜNÜNÜZÜN KAZANMA BÖLGESİNİ BİLİYOR MUSUNUZ?
Rakiplerinize rağmen satış yapmak ve satışlarınızı arttırmak için kazanma bölgenizi bilmelisiniz. Kazanma bölgesini aşağıdaki şemada tanımlamaya çalıştım. Bu basit şema, kullanmasını bilenler için çok kuvvetli bir satış stratejisine dönüşebilir. Ürününüzün sahip olduğu ama rakiplerinizin zayıf olduğu ve müşterileriniz için en motive edici avantajlar/özellikler -eğer varsa- sizin kazanma bölgenizdir. Bu kazanma bölgesini ya varolan avantajlar/özellikler arasından bulup çıkarırsınız ya da bunları yaratırsınız. Eğer böyle bir kazanma bölgeniz yoksa fiyat rekabetine girmeniz kaçınılmazdır. Böyle bir kazanma bölgeniz var ve farkında değilseniz ürününüzü değerinin altında satıyor olabilirsiniz. Kazanma bölgesini bilen ve tüm pazarlama sürecini buna göre kurgulayan firmalar satışta kazanırlar. Bir danışman olarak hizmet verdiğim firmalarda ilk baktığım ve aradığım şey bu kazanma bölgesinin olup olmadığıdır. Ya da firmanın yetkinlikleri ile bunu oluşturup oluşturamayacağıdır. Şimdi ürününüzün kazanma bölgesi üzerine düşünmenin zamanıdır.Türkiye’nin Bayi Yönetimi ve Yeni Bayi Yapılanması Konusunda Hizmet Veren İlk ve Tek Danışmanlık Firmasıyım. Odaklandığım danışmanlık hizmetleri; Satış Yönetimi, Kanal Stratejisi, Yeni Bayi Yapılanması ve Bayi Yönetimidir.
20 Aralık 2022 Salı
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Krizde Satış Gliştirme
HEDEF MÜŞTERİ SEGMENTİ BELİRLEMEK ÖNEMSİZ MİDİR? Hedef müşteri kavramı, pazarlamanın en çok kullanılan kavramlarından biridir. Pazarlama...
-
Bayilere prim vermek satış yönetiminin en önemli kararlarından biridir. Prim nasıl verilecek, ne kadar verilecek, nasıl ödenecek, ne zaman...
-
Ekonomik Durgunluk veya Krizin Panzehiri: Pazarlama (Yazının önceki bölümü için tıklayınız) Ekonomik krizin işletmeler üzerinde yapıs...
-
SATIŞ RİSKİNİ NASIL YÖNETMELİ? Satış faaliyetinin en önemli aşamalarından biri satış riskinin yönetimidir. Katıldığım satış eğitimler...
-
KONUMLANDIRMA ODAKLI WEB SİTESİ İnternet çağında web sitesi kurmak moda oldu. Hatta modanın ötesinde bir zorunluluk. Bugün bir f...
-
BAŞLARKEN; A.Ries&J.Trout ikilisinin “Bottom Up Marketing” kitabının ismine atfen kendi bloğumun adını “Sales Up Marketing” koydum....
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder