60 SANİYEDE SATIŞ YAPMAK!
Danışmanlık yaptığım firmalarda satış ekiplerine bir soru sorarım: "Ben sizin müşteri adayınızım ve benimle -varsayalım- asansörde karşılaştınız. 60 saniye süreniz var. Ürününüzü bana satın." Biraz zorlayıcı bir soru fakat amaçta zaten zorlamak. Beklentim haydi 60 saniye olmasın ama bir kaç dakikalık bir satış konuşması. Ve maalesef bunu yapabilen satıcı çok azdır. O an her satıcının kendisiyle yüzleştiği andır. Ürününe, müşterisine ve rakibine hakim olan ve olmayan satıcıların ortaya çıktığı andır. Aslında beklentim aşağıdaki bir formülasyonla bir sunum yapılmasıdır. Buna literatürde 3 S kuralı deniyor. Etkili ve sonucu satış olacak böylesi bir konuşmayı yapamayan bir satıcı işini eksik yapıyor demektir. (Patronlara tavsiyem bunu satış ekiplerinde denemeleridir. Satıcılara tavsiyemde bunu kendi ürünleri için yapmalarıdır) Bu 3 S temalı bir satış sunumu için bir önceki postta paylaştığım kazanma bölgesini bilmelisiniz. Kazanma bölgesi bilinmeden böyle bir mikro sunum yapılamaz. Ürününü bir kaç dakikada, rakiplerine karşı üstünlüğü ve müşteriye faydasını içerecek bir şekilde sunan bir satıcı, çok daha geniş zamana sahip olduğu gerçek satış ortamlarında neler yapmaz? Şimdi dönüp ürününüze bakın ve iki-üç dakikalık satış sunumu kurgulayın. Sonra bir kez daha bakın ve bu süreyi 60 saniyeye düşürün. Eğer yaptıysanız bu 60 saniyelik sunum sizin değer önerinizdir. Son derece rafine ve öz bir satış sunumuna ulaşmış olursunuz. Bunu bir defa yaptıysanız artık gerçek satış ortamlarında kullanabileceğiniz, istediğiniz gibi evirip çevirebileceğiniz ve hakim olduğunuz kuvvetli bir argümanına sahip olursunuz. Şimdi kendinize sorun; ürünümü 60 saniyede satabilir miyim?Türkiye’nin Bayi Yönetimi ve Yeni Bayi Yapılanması Konusunda Hizmet Veren İlk ve Tek Danışmanlık Firmasıyım. Odaklandığım danışmanlık hizmetleri; Satış Yönetimi, Kanal Stratejisi, Yeni Bayi Yapılanması ve Bayi Yönetimidir.
20 Aralık 2022 Salı
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Krizde Satış Gliştirme
HEDEF MÜŞTERİ SEGMENTİ BELİRLEMEK ÖNEMSİZ MİDİR? Hedef müşteri kavramı, pazarlamanın en çok kullanılan kavramlarından biridir. Pazarlama...
-
Bayilere prim vermek satış yönetiminin en önemli kararlarından biridir. Prim nasıl verilecek, ne kadar verilecek, nasıl ödenecek, ne zaman...
-
Ekonomik Durgunluk veya Krizin Panzehiri: Pazarlama (Yazının önceki bölümü için tıklayınız) Ekonomik krizin işletmeler üzerinde yapıs...
-
SATIŞ RİSKİNİ NASIL YÖNETMELİ? Satış faaliyetinin en önemli aşamalarından biri satış riskinin yönetimidir. Katıldığım satış eğitimler...
-
KONUMLANDIRMA ODAKLI WEB SİTESİ İnternet çağında web sitesi kurmak moda oldu. Hatta modanın ötesinde bir zorunluluk. Bugün bir f...
-
BAŞLARKEN; A.Ries&J.Trout ikilisinin “Bottom Up Marketing” kitabının ismine atfen kendi bloğumun adını “Sales Up Marketing” koydum....
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder