20 Aralık 2022 Salı

 BÜTÜNÜ GÖRMEDEN İŞİNİZİ BÜYÜTEMEZ VE YÖNETEMEZSİNİZ!

Pazarlamada, pazara dair bütünü göremeden ne strateji geliştirebilir ne de işinizi yönetebilirsiniz. Pazarlama stratejisi geliştirebilmek için pazarı, rakipleri ve rekabetin dinamiğini, satış kanallarının şekli ve rolünü, müşterilerin ihtiyaçları ve beklentileri ve ürünün özellikleri, güçlü zayıf yanlarının hepsini, hem ayrı ayrı hem bir ve aynı anda görebilmek gerekir. Her bir detayı, parçayı bütünü ile ilişkisi ve bağlantısı içinde kavramaya bütünü görmek diyoruz. Görünenin ötesine geçmek, yüzeyin derinliklerine inmek böyle mümkün olur. Pazarınıza bütünlüklü bir şekilde bakınca "manzaranın tamamı görülür, belirsizlik azalır algı değişir, daha akılcı ve gerçekçi olunur, alternatif çözümler bulunur, çıkmaz sokaklardan çıkış yolları bilinir, yeni fırsat ve ilerleme imkanı doğar" Bu görme gözle değil zihinle olur. Pazarlama stratejisti, bütün değişkenleri zihninde kavrayarak, kıyaslayarak, değerlendirerek potansiyeli, zayıflıkları, fırsatları, avantajlı yanları tespit eder ve yol haritasını oluşturur. Yapılan tespitler ve yol haritası doğru ise başarılı olunur. Tespitler ve yol haritasının doğruluğu ise stratejistin bilgisine, tecrübesine, know-how'unun derinliğine bağlıdır. (Parantez içindeki ifade değerli hocamız EROL AZAKLI'dan alıntıdır)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Krizde Satış Gliştirme

  HEDEF MÜŞTERİ SEGMENTİ BELİRLEMEK ÖNEMSİZ MİDİR? Hedef müşteri kavramı, pazarlamanın en çok kullanılan kavramlarından biridir. Pazarlama...