20 Aralık 2022 Salı

 KAZANMA BÖLGESİNİ NASIL BULURSUNUZ?

Normalde arka arkaya post yayımlamam. Ancak yarın sabah Ş.Urfa'ya uçacağım ve bir kaç gün sahada aktif çalışacağım. İnternetten uzak kalacağım için kazanma bölgesi konusunu tamamlamak istiyorum. Peki kazanma bölgenizi nasıl bulursunuz? Bunun için üç şeye ihtiyacınız var:
1.Müşterini tanı
2.Rakibini tanı
3.Kendini tanı

Bunun için şu sorularla işe başlayabilirsiniz;
•Kime hizmet/ürün ve çözüm sunuyoruz?
•Hizmet sunduğumuz kişilerin hangi ihtiyaçlarına çözüm üretiyoruz?
•Kimlerle rekabet ediyoruz?
•Ürünümüzü rakiplerimizden farklı kılan, ayıran şey nedir?
•Rakiplerimiz uğraşsa da taklit edemeyecekleri hangi özelliğimiz var?
•Müşterilerinize sunduğumuz değerin hangi yönü diğerlerine göre daha üstündür?
•Bir müşteri bizi tercih ettiğinde işinde/hayatında neyi değiştiriyoruz? Nasıl bir faydamız oluyor?

Bu sorular sizi kazanma bölgesine götürür. Ancak bu kendiliğinden olmaz. Bu aşamada kuvvetli bir analitik düşünce emeği gerekir. Onlarca belki yüzlerce değişken içinden sizi sonuca götürecek olanları bulup çıkarmak kolay değildir. Önemliyle, önemsizi ayırt etmek gerekir ve bu herkesin harcı değildir. Bu bir pazarlamacı için "challenge" anı haydi Türkçesini söyleyelim er meydanıdır. İyi pazarlamacının kendini gösterdiği yer burasıdır. Bu, know-how, bilgi, tecrübe hatta sezgi meselesidir. Peki sonuç nedir? Ulaşılması gereken "sonuç", kazanma bölgesinden yola çıkarak "Rekabetçi bir üstünlüğünüze dayanan rakipten farklılaştırıcı bir fikir etrafında müşterinizi cezbedecek bir fayda-değer önerisidir". 















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Krizde Satış Gliştirme

  HEDEF MÜŞTERİ SEGMENTİ BELİRLEMEK ÖNEMSİZ MİDİR? Hedef müşteri kavramı, pazarlamanın en çok kullanılan kavramlarından biridir. Pazarlama...