Oysa ticari süreçte her öge diğer ögelerle ilişki içindedir.
Yani bir firmanın 4 P'leri birbiri ile organik olarak etkileşim halindedir. Ve
bu 4 P'ler yalnız değillerdir. Rakiplerin 4 P'leri ile birlikte var olurlar ve
karşı karşıya gelirler. Bu etkileşim rekabet doğurur.
Neden bir rekabet doğar? Çünkü her firma ciro ve kar elde
etmek için müşteri kitlesine ulaşmaya çalışır. Ancak bu ciro ve karı firmaların
aynı anda elde etmesi mümkün değildir. Yani bazıları az bazıları çok ciro ve
kar elde edeceklerdir. Ama her firmanın amacı cirosunu ve karını maksimize
etmektir. Aynı anda gerçekleşmesi mümkün olmayan bu durum rekabeti yani yarışı
doğurur.
Bu yarışı kazanmanın yolu 4 P ögelerinin biri veya bir kaçı
ile rakiplere üstünlük sağlamaktan geçer. Öncelikli hedef mutlak üstünlük
sağlamaktır. Bunun olmadığı durumda göreli üstünlükler yaratılır. Bu
üstünlükler daha çok müşteri kitlesi için önem, anlam ve değer içererek çekici
olmalıdır.
Bunu başaran firma daha çok müşteri kitlesine satış yaparak
ciro ve karını arttırır. Biz pazarlamacıların amacı müşterilerin tüketim
süreçlerini anlayarak 4 P'ler aracılığı ile rakiplere karşı üstünlük
sağlamaktır. 4 P'nin rekabet ortamında olduğunu unutmadan yapılacak analizler
ile rekabet anlaşılır. Firmalar 4 P'lerini rakiplerle kıyaslayarak üstünlük ve
zayıflıklarını tespit etmelidirler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder