MÜKEMMEL BİR ORTAK MARKALAMA ÖRNEĞİ ;
BİZ (TTNET, AVEA,
TÜRK TELEKOM)
Dikkat çekici bir teaser ile
gündeme gelen BİZ markasını nasıl yorumlamak gerekir? “BİZ” ,cep telefonu furyası ile can siparane
mücadele eden Telekom’un artık bükemediği eli öpmesi midir? Ya da yıllardan
beri Pazar 3. lüğünden kurtulamamış takipçi bir marka olan Avea’nın bir kanat saldırısı mı? Ya da her ikisi mi?
Cevabınız ne olursa olsun hepsi doğrudur ve “BİZ” son yıllarda geliştirilmiş en
iyi ortak markalama örneğidir.
Ortak marka David Aaker
tarafından formüle edilmiştir. Ortak marka, birden fazla markanın
konumlandırmaları ve değer önerileri üzerinden bir araya gelerek yeni bir ortak
zemin üzerinde buluşmasıdır. Ortak markalamada amaç sinerji yaratmak,
markaların rekabetçi avantajlar kazanmasını sağlamak , yeni tüketicilerle
buluşmak olarak özetlenebilir. Daha önce bankalar ve hava yolu şirketleri ile
örneğini gördüğümüz ortak markalama çok ciddi fırsatlar sunan bir stratejidir.
Kuşkusuz uygulamada pek çok zorluk vardır. Ancak her şeye rağmen firmaların
düşünmesi gereken bir stratejidir.
BİZ ile her üç markanın ciddi
stratejik avantajlar elde ettiği kesin. Telekom işyeri sabit telefon pazarı üzerinden Avea’ya bir kanat
saldırısı imkanı veriyor. İşyerleri (her işyerinde bir sabit hat bulunduğuna
göre) bu teklifi mutlaka değerlendireceklerdir. Artık mobil iletişimin sabit
hatlı telefonları ezip geçtiği günümüzde Telekom, Avea ile mobil iletişim alanına girmiş oluyor. Uzun
süre bizlere sabit hatlı telefonları hatırlatan (işte iş, evde ev telefonu
kullanılır) Telekom artık bu sevdadan
vazgeçmiş görünüyor. Her üç marka bir araya gelerek normalde yapamayacakları bir
müşteri teklifini geliştirmiş durumdalar.
Stratejik olarak bu avantajların
yanında taktik olarak da yüksek bütçeli
bir reklam filminin maliyetlerinin ortaklaşılması söz konusu. Ayrıca artık
tarife paketleri arenasına dönen ve kimin ne dediğinin belli olmadığı, hatta
herkesin benzeştiği mobil iletişim rekabetinde
yeni bir marka ile farklılaşmayı ve ayrışmayı da gerçekleştirmiş
durumdalar.
Her yönüyle mükemmel bir marka
stratejisi örneği. 17.09.2012
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder