Bayi yönetimi yapan satıcıların
kazanması gereken 7 alışkanlık vardır. Bu formülasyonu Gökhan Günay’ın “Etkili
Satınalmacıların 7 Alışkanlığı”* sunumundan esinlenerek yaptım. Bayi ile pratik
ilişki içerisinde bu alışkanlıklar satıcıların işini kolaylaştırır.
İSTEK VE HEVESİNİ GİZLE
Unutma ki, bayi kendi nam ve hesabına ticaret yapan bir
kişidir. Onun isteklerini yerine getirmemiş olmanın ona bir zararı olmaz.
Satıcı olarak bayinin bir talebini karşılamaya önceden karar
vermiş olsan da bayiye bu işin kolay olduğunu gösterme. Bayinin istediğini
alması için çok çalışmasını sağla.
Unutma; görüşme süresince
kuşkucu, tepkisiz ve tereddüt eden rolü oyna. Duygularını gizle, şüpheci
görün.
BAYİNİN İLK TALEBİNDE HER ZAMAN NEGATİF REAKSİYON VER.
Bayi bir şey talep ettiğinde
bu etkili taktiği her zaman kullanabilirsin.
Talebini asla onaylamayın, böylece taleplerinin bazı
kısımlarından vaz geçecek ve minimize edecektir.
Her zaman şaşkınlığınızı gösterin ve bayiyi sıkıştırın. Ünlem ifade eden “Haydi canım!
”,“Beni kandırıyorsunuz!!!” gibi cümlelerle bayiye baskı yapın.
İMKANSIZ BİR ŞEY İSTE (SOR)
İlk müzakerede herzaman, gerçekten verebileceğinizden daha azını teklif edin. Bayinin beklentisini
düşürün.
Müzakerenin bir
bölümünde teklifinizi bir miktar arttırınca , bayi mutabık kaldığınızı düşünerek mutlu olacak ve
kendini kazanan olarak hissedecektir.
ZAMANA BIRAK.
Tecrübeli bir müzakereci
hemen karar vermez, verse bile bunu belli etmez. Bir satıcı olarak kararınızı düşünmek için süre isteyin.
Teklifi sorgulayın.
APTALMIŞ GİBİ DAVRAN
Bayinin teklifini açıklamasını isteyin, ardından ona
tekliften bir şey anlamadığınızı
söyleyin. Muhtemelen bayi size karşı müteessir olacak ve teklifi yeniden
açıklamaya başlayacak. Aptalmış gibi davranmaya devam edin ve bayinin sabrını
zorlayın. Bayinin düzenini (planını, heyecanını, huzurunu, inancını..) bozmak
için daha iyi bir yol yoktur.
BEDAVAYA HİÇ BİR ŞEY VERME
Bayiye bir şeyler vermeden önce bir şeyler almalısınız.
«Hava parası» almak istediğinizde,talep bir şeylerin değiş-tokuşu şeklinde
olur.
Bayiye “Bunu senin için yaparsam, benim için ne yapacaksın”
diye sorun.
Böylece bayinin herhangi bir şey talep ettiğinde, iyi bir hava
parası istediğinizi bilmesini sağlayın.
MÜZAKEREYİ BIRAKMAYA HER ZAMAN HAZIR OL
Görüşme istediğiniz gibi gitmiyorsa müzakereyi herhangi bir
anda kesebilir, ayağa kalkıp mağazadan ayrılabilirsiniz. Bayiyi teklifinizi
kabul etmek veya hiçbir şey almamak arasında seçim yapmaya zorlayın. Müzakereyi
kesen olmanıza rağmen bundan bayinin sorumluluk duymasını sağlayın. 05.07.2014
* Bu sunumu birkaç yıl önce slideshare’da bulmuştum. Fakat
şu anda sitede yüklü değildir.Bana ilham verdiği için Gökhan Günay’a teşekkür
ederim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder