19 Nisan 2013 Cuma


DİJİTAL PAZARLAMA NOTLARI 1

Dijital pazarlama konusu değişik vesilelerle  zaman zaman önüme geldi. Her seferinde bir yönünü keşfettiğim bu konu için son dönemde yoğunlaşmaya karar verdim. Yoğun bir şekilde konuyla ilgili web sitelerini, blogları ve kitapları okuyorum. En iyi kaynaklar aslında internette. Konuyla ilgili en iyi kitapta bence Fatoş Karahasan’ın “Dijital Pazarlamanın Kuralları”. Meraklısına tavsiye ederim.  Bir süre dijital platformlar üzerinden gerçekleşen pazarlama uygulamaları üzerine yazacağım. Asıl ilgilendiğim konu stratejik pazarlama ve marka yönetimi ile dijital pazarlamanın nasıl sentezleneceğidir? Ancak bu uzun bir konu. Önce dijital pazarlama ile peşrev çekmem lazım. Sonra bir güreş tutarız.


 


Şu kesin; gelecekte dijital pazarlama daha çok gündemimize girecek. Bilgisayar, yazılım ve telefon arasındaki entegrasyon  gelişen teknolojilerin yardımı ile  artacak. Bu entegrasyon dijital pazarlamayı daha efektif yapmanın zeminini sağlayacak.

Microsoft  akıllı telefonlar için geliştirdiği Windows Phone işletim sistemi  mobil telefon pazarında oyunun yeniden kurulmasını sağlayacak.  Windows phone ve Skydrive  uygulamasının sağladığı senkronizasyon ile insanlar,   telefonları  ile bilgisayarlarını entegre bir şekilde kullanacaklar. Bunun kolaylığını ve keyfini yaşayanlar   Windows phone’lu telefonları  ve tabletleri  daha çok talep edecekler.

Nokia, Windows phone’lu Lumia serisi ile gerileyişini durdurup yeniden yükselişe geçecektir. Tabii bunun için bazı pazarlama problemlerini çözmeleri gerekir. Ancak ciddi bir potansiyeli yakalamış durumdalar. Bana göre özellikle androidli telefonları ciddi bir tehdit bekliyor. Zaten bilgisayarınızda Windows kullanıyorsanız  neden telefonunuzda da Windows olmasın, üstelik iki cihazı bütünleşik bir şekilde kullanabilirken.

Yakın dönemde cep telefonu pazarında  hakim olan markalar bilgisayar işletim sisteminde de hakim olan markalar olacaktır. Eğer android atağa kalkıp bilgisayarlarda da kullanılmaya başlamazsa yavaş yavaş silinecektir. Bu durumda android kullanan telefon markalarının mutlaka Windows phone kullanmaya başlamaları gerekir. Örneğin samsung. Aksi takdirde pazarda pay kaybedecektir.

Nokia, Windows ile işbirliğine gitmesi makus talihini yenmesini sağlayacaktır. Windows işletim sistemi ile çalışan bir tablet çıkarmasının tam zamanı. Windows işletim sistemli telefon-tablet-bilgisayar üçlüsü yepyeni uygulamaların önünü açacaktır. 

Microsoft çok hızlı bir şekilde Windows phone uygulamalarını geliştirip müşterilerinin kullanımına sunmalıdır. Şu anda Ios ve Android bu konuda önde ve tüketicilerin tercihlerini etkiliyorlar.

Yakın gelecekte Ios ve Windows işletim sistemleri telefon-tablet-bilgisayar  üçlüsünü belirleyecektir. Hem donanım hem işletim sistemine  sahip olan Apple ile Microsof’tla işbirliği yapan   telefon şirketleri (Nokia,HTC, vb) rekabet edecektir. Telefon şirketlerinin şu aralar Windows işletim sistemi hakkında alacakları kararlar geleceklerini belirleyecektir.

Microsoft’un Apple karşısında çok kuvvetli bir üstünlüğü var. Microsoft baştan beri iş amaçlı  bilgisayarlarda yazılımları en yaygın kullanılan şirkettir. Herkes onu windows ile bilir ama ERP ve CRM (Dynamics gibi) gibi programları da mevcuttur. Microsoft şimdi bu tür “business software”ları  iş insanlarının cep telefonlarında da kullandırmalıdır (Hatta Nokia bu konuda Microsoft’u zorlamalıdır).  İş yazılımlarının Windows phone uygulamaları iş insanlarının hayatını ciddi anlamda kolaylaştıracaktır. Düşünsenize bir satış müdürüsünüz, seyahattesiniz (otelinizde internet yok veya kesik) ve akşam Nokia Lumia telefonunuzdan Microsoft Dynamics’in uygulaması ile günlük satış raporlarının tamamına ulaşabiliyorsunuz.

Microsoft,  cep telefonu pazarına hitap edecek şekilde ürünlerini başarılı bir şekilde yönlendirirse, çapraz satış ile ürün satışları arasında rekabet edilemeyecek bir sinerji yakalayacaktır. CRM yazılımı almak isteyecek bir şirket  bilgisayarlarda Windows, telefonlarda da Windows varsa pekala önceliği Microsoft Dynamics olacaktır.

Microsoft burda da durmamalı  değişik işletme fonksiyonları  (örneğin satış) ve sektörler (örneğin inşaat, lojistik) için Windows phone’lu telefonlarda kullanılabilecek mobil iş yazılımları geliştirmelidir. Bu konuda telefon şirketleri ile de işbirliği yapabilirler. Bir düşünün tüm ülkeye dağılmış bir satış teşkilatı günlük satış ve tahsilatlarını ve ziyaret notlarını Nokia Lumia’ya yüklü bir yazılım ile merkezdeki Microsoft Dynamics’e aktarıyor ve yurtdışı seyahatinde olan satış müdürü havaalanında da günlük olarak raporları görüyor. Bu hizmeti verebilen bir yazılım-telefon şirketi ile kimse rekabet edemez.

Dijital pazarlama ile başlayıp teknoloji pazarlaması üzerine görüşlerimizle devam ettik. Bunun bir sebebi www.teakolik.com sitesini okumamdır. Teakolik okumanın yan etkisi sanırım. Ancak bir pazarlamacı olarak bu siteyi okuyunca dünyayı daha farklı görmeye başladığımı söyleyebilirim. Bunun kanıtı bu yazıdır.

Peki bütün bunların dijital pazarlama ile ilgisi nedir derseniz?

Cep telefonu-tablet-bilgisayar üzerine kurulu ve entegre bir dijital platform  pazarlama dünyası için yepyeni  ufuklar açılacaktır. Ve bana göre daha göremediğimiz çok şey var.14.03.2013

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Krizde Satış Gliştirme

  HEDEF MÜŞTERİ SEGMENTİ BELİRLEMEK ÖNEMSİZ MİDİR? Hedef müşteri kavramı, pazarlamanın en çok kullanılan kavramlarından biridir. Pazarlama...