DİJİTAL PAZARLAMA
NOTLARI 1
Dijital
pazarlama konusu değişik vesilelerle 
zaman zaman önüme geldi. Her seferinde bir yönünü keşfettiğim bu konu
için son dönemde yoğunlaşmaya karar verdim. Yoğun bir şekilde konuyla ilgili
web sitelerini, blogları ve kitapları okuyorum. En iyi kaynaklar aslında
internette. Konuyla ilgili en iyi kitapta bence Fatoş Karahasan’ın “Dijital
Pazarlamanın Kuralları”. Meraklısına tavsiye ederim.  Bir süre dijital platformlar üzerinden
gerçekleşen pazarlama uygulamaları üzerine yazacağım. Asıl ilgilendiğim konu
stratejik pazarlama ve marka yönetimi ile dijital pazarlamanın nasıl
sentezleneceğidir? Ancak bu uzun bir konu. Önce dijital pazarlama ile peşrev
çekmem lazım. Sonra bir güreş tutarız. 
Şu kesin; gelecekte dijital pazarlama
daha çok gündemimize girecek. Bilgisayar, yazılım ve telefon arasındaki
entegrasyon  gelişen teknolojilerin
yardımı ile  artacak. Bu entegrasyon
dijital pazarlamayı daha efektif yapmanın zeminini sağlayacak.
Microsoft  akıllı telefonlar için geliştirdiği Windows
Phone işletim sistemi  mobil telefon
pazarında oyunun yeniden kurulmasını sağlayacak.  Windows phone ve Skydrive  uygulamasının sağladığı senkronizasyon ile
insanlar,   telefonları  ile bilgisayarlarını entegre bir şekilde
kullanacaklar. Bunun kolaylığını ve keyfini yaşayanlar   Windows phone’lu telefonları  ve tabletleri 
daha çok talep edecekler. 
Nokia, Windows phone’lu Lumia
serisi ile gerileyişini durdurup yeniden yükselişe geçecektir. Tabii bunun için
bazı pazarlama problemlerini çözmeleri gerekir. Ancak ciddi bir potansiyeli
yakalamış durumdalar. Bana göre özellikle androidli telefonları ciddi bir
tehdit bekliyor. Zaten bilgisayarınızda Windows kullanıyorsanız  neden telefonunuzda da Windows olmasın,
üstelik iki cihazı bütünleşik bir şekilde kullanabilirken. 
Yakın dönemde cep telefonu
pazarında  hakim olan markalar bilgisayar
işletim sisteminde de hakim olan markalar olacaktır. Eğer android atağa kalkıp
bilgisayarlarda da kullanılmaya başlamazsa yavaş yavaş silinecektir. Bu durumda
android kullanan telefon markalarının mutlaka Windows phone kullanmaya
başlamaları gerekir. Örneğin samsung. Aksi takdirde pazarda pay kaybedecektir.
Nokia, Windows ile işbirliğine
gitmesi makus talihini yenmesini sağlayacaktır. Windows işletim sistemi ile çalışan
bir tablet çıkarmasının tam zamanı. Windows işletim sistemli
telefon-tablet-bilgisayar üçlüsü yepyeni uygulamaların önünü açacaktır.  
Microsoft çok hızlı bir şekilde
Windows phone uygulamalarını geliştirip müşterilerinin kullanımına sunmalıdır.
Şu anda Ios ve Android bu konuda önde ve tüketicilerin tercihlerini
etkiliyorlar.
Yakın gelecekte Ios ve Windows
işletim sistemleri telefon-tablet-bilgisayar 
üçlüsünü belirleyecektir. Hem donanım hem işletim sistemine  sahip olan Apple ile Microsof’tla işbirliği
yapan   telefon şirketleri (Nokia,HTC,
vb) rekabet edecektir. Telefon şirketlerinin şu aralar Windows işletim sistemi
hakkında alacakları kararlar geleceklerini belirleyecektir.
Microsoft’un Apple karşısında çok
kuvvetli bir üstünlüğü var. Microsoft baştan beri iş amaçlı  bilgisayarlarda yazılımları en yaygın
kullanılan şirkettir. Herkes onu windows ile bilir ama ERP ve CRM (Dynamics
gibi) gibi programları da mevcuttur. Microsoft şimdi bu tür “business software”ları
 iş insanlarının cep telefonlarında da kullandırmalıdır
(Hatta Nokia bu konuda Microsoft’u zorlamalıdır).  İş yazılımlarının Windows phone uygulamaları
iş insanlarının hayatını ciddi anlamda kolaylaştıracaktır. Düşünsenize bir
satış müdürüsünüz, seyahattesiniz (otelinizde internet yok veya kesik) ve akşam
Nokia Lumia telefonunuzdan Microsoft Dynamics’in uygulaması ile günlük satış
raporlarının tamamına ulaşabiliyorsunuz. 
Microsoft,  cep telefonu pazarına hitap edecek şekilde
ürünlerini başarılı bir şekilde yönlendirirse, çapraz satış ile ürün satışları
arasında rekabet edilemeyecek bir sinerji yakalayacaktır. CRM yazılımı almak
isteyecek bir şirket  bilgisayarlarda
Windows, telefonlarda da Windows varsa pekala önceliği Microsoft Dynamics
olacaktır. 
Microsoft burda da durmamalı  değişik işletme fonksiyonları  (örneğin satış) ve sektörler (örneğin inşaat,
lojistik) için Windows phone’lu telefonlarda kullanılabilecek mobil iş
yazılımları geliştirmelidir. Bu konuda telefon şirketleri ile de işbirliği
yapabilirler. Bir düşünün tüm ülkeye dağılmış bir satış teşkilatı günlük satış
ve tahsilatlarını ve ziyaret notlarını Nokia Lumia’ya yüklü bir yazılım ile
merkezdeki Microsoft Dynamics’e aktarıyor ve yurtdışı seyahatinde olan satış
müdürü havaalanında da günlük olarak raporları görüyor. Bu hizmeti verebilen
bir yazılım-telefon şirketi ile kimse rekabet edemez.
Dijital pazarlama ile başlayıp
teknoloji pazarlaması üzerine görüşlerimizle devam ettik. Bunun bir sebebi www.teakolik.com sitesini okumamdır.
Teakolik okumanın yan etkisi sanırım. Ancak bir pazarlamacı olarak bu siteyi
okuyunca dünyayı daha farklı görmeye başladığımı söyleyebilirim. Bunun kanıtı
bu yazıdır.
Peki bütün bunların dijital
pazarlama ile ilgisi nedir derseniz? 
Cep telefonu-tablet-bilgisayar
üzerine kurulu ve entegre bir dijital platform  pazarlama dünyası için yepyeni  ufuklar açılacaktır. Ve bana göre daha
göremediğimiz çok şey var.14.03.2013 
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder