Her şey bir twit ile başladı. Linkini verdiğim bu twit
ile Logitech Mouse ilgi alanıma giriverdi.( https://twitter.com/kerimolmez/status/558724078463647745
) Çünkü bilgisayarı ve dolayısı ile
Mouse’u yoğun kullanan biri olarak Mouse pilinin çabuk bitmesinden ve olmadık
bir zamanda pil bulmaya çalışmaktan yorulmuştum. Twitte ve ilgili yazıda
bahsedilen mouse’un pil ömrünün uzun olması bu derdime bir çare olacak gibi
görünüyordu. Mouse pilinin bitmesi ve ikide bir pil arama derdim o kadar
büyüktü ki hemen o gün iki-üç mağaza
gezerek o Mouse aldım. Mouse’u aldığım tarih 24 ocak. Bugün 1 Mart. Yani bir
ayı aşkın zamandır aynı pili kullanmaya devam ediyorum.
Her başarılı markanın arkasında karşılanmamış bir müşteri
ihtiyacı vardır. Müşterilerin tekrarlanan ve şiddeti yüksek, karşılanmamış
ihtiyaçları markalaşma için fırsatlar sunar. Yeter ki tespit edilebilsin.
Logitech’ten devam edersek. Web sitelerini ve teknoloji
marketlerinde ürünlerini daha dikkatlice inceledim. Ve Mouse konusunda ciddi
yenilikler yaptıklarını gözledim. Özellikle bir teknoloji marketinde başarılı
bir merchandising ile sunumlarını kuvvetlendirmişlerdir.
Fakat Logitech bu özelliğini ve faydasını bilinçli ve
stratejik bir şekilde sunmuyordu. İşte bu noktada çok ciddi bir fırsatı
kaçırdığını düşünmeye başladım.
Logitech
bilgisayar aksesuarları pazarında sektörde iyi bir pozisyon almış bir
markadır. Ürün çeşitliliği, özellikleri, tasarımları, dağıtımı, fiyatı hatta
ismi ile kuvvetli bir marka değerine sahiptir. Kuşkusuz böyle bir markanın tek
bir ürün ve o ürüne ait tek bir özellik üzerinden marka iletişimi yapmasını
önermiyoruz. Fakat yoğun rekabette eğer rakiplerinize karşı bir üstünlüğünüz
varsa bunu kullanmalısınız.
İşte bu aşamada inovasyo markalaması şirketlere bir çözüm
sunuyor. Bir inovasyou markalamak aslında “markalı bir farklılaştırıcı”
geliştirmektir. Başka bir deyişle sahip olunan farklılığın
markalaştırılmasıdır.
İnovasyon markalaştırmasını literatüre kazandıran David
Aaker olmuştur. İnovasyon markalamasında hedef ürün veya hizmetin
markalaştırılması değildir. Bu ürünün veya hizmetin sahip olduğu
farklılaştırıcı bir noktanın yani bir özellik, içerik, teknoloji ya da programın markalaştırılmasıdır. Aaker,
inovasyonun önemli ve sürekli bir farklılaşma noktası yaratma potansiyeli varsa mutlaka markalaştırılmasını tavsiye eder.
Peki bir markalaşma potansiyeli sunan inovatif bir
farklılaştırıcılar neler olabilir? Aaker bunun için beş nokta tanımlar;
·
Özellik
·
İçerik
·
Teknoloji
·
Hizmet
·
Sunulan ürün/hizmeti
etkileyen bir program.*
İnovasyon markalamasında da hedef, inovasyonu ayrıştırmak, sahiplenmek, güvenilirlik
sağlamak ve iletişimi daha kolay ve hatırlanır hale getirmektir.
Logitech mouse’larının sahip olduğu uzun ömürlü pil kullanım özelliği tam da
böyle bir farklılaşma noktasıdır. Bu özelliği isimlendirmesi, sahip çıkması,
yeni ürünlere doğru genişletmesi, farklı ürünlerde (örneğin fotograf makinesi)
kullanılabilir hale getirmesi ile pozisyonunu kuvvetlendirecek ve marka
portföyünü zenginleştirmiş olacaktır. 01/03/2015
Not: Bu yazıyı yazdıktan sonra evimizdeki klozeti, yükselen
su faturaları ve kullandığımız klozetin zayıf performansı nedeni ile yenileme
kararı aldık. Tercihimiz Ege Seramik’in Aquasave özellikli bir modelinden yana
oldu. Egeseramik!in 6 lt yerine 4 lt ile temizleme garantisi veren Aquasave
özellikli ürünlerini görünce başka bir markaya bakmadık. Ege Seramik daha az su
ile daha iyi temizlik vaadini Aquasave ile markalamıştı. Ve Aquasave
markasını hem ürünler üzerinde hem
de satış noktalarında iletişimini yapıyordu.
Başarılı bir
inovasyon markalaması olarak bahsetmeden geçemedim.
*Kaynak: Markalama;David Aaker,Mediacat Yayınları
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder