13 Ağustos 2012 Pazartesi


DİZİLER PAZARLAMAYI KEŞFEDECEK Mİ?



Önceki yıllarda diziler genelde kışın gösterimde olurdu. Son birkaç yılda artık yaz aylarında da diziler yayıma girmeye başladı. Artık diziler sezonluk değil bütün bir yıla yayılan bir periyoda sahip oldu.

Ancak dizilerle ilgili çok ciddi sorunlar var. Büyük maliyetlerle çekime başlanan ve devam ettirilen dizilerin önemli bir kısmı kısa sürede yayından kaldırılmaktadır. Yeterli reyting alamayan bu diziler için yapılmış masraflarda zarar hanesine yazılıyor.

Bu durumdan yapımcılar memnun mudur bilemiyorum ama bizce farklı bir yol izlenebilir. O kadar yapım maliyeti ve emek yoğun bir çalışmadan sonra dizinin yayımdan kaldırılması hem yapımcılar hem de dizide emeği geçen insanlar için hoş bir şey olmasa gerek.

Bir ürünün pazarlamasında kullanılan bazı teknikler ve kavramlar pek ala dizi yapımı sırasında da kullanılabilir. Peki nasıl ve hangi teknikler? İşte önerilerimiz.



Hedef Kitle; Öncelikle bir dizi projesi kimi hedeflediğini belirlemelidir. Diziyi asıl izleyecek hedef kitlenin tam bir tanımı yapılmalıdır. Gençler, yaşlılar, şehirde yaşayanlar, kırda yaşayanlar, ev hanımları, profosyonel meslek sahipleri vb. Hem demografik ama asıl olarak psikografik ögeler kullanılabilir.

Tüketici İçgörüsü; Pazarlama da tüketici içgörüsü tüketicilerin bir ürünle ilgili beklenti ve ihtiyaçlar alanında duyarlılık noktalarını ifade eder. Bu içgörüyü yakalayabilen ve pazarlama programlarına çevirebilen markaların  başarısı kesindir. Tüketici içgörüsü aynı zamanda hedef kitleyle bağlantılıdır. Bu nedenle hedef kitlenin baştan tanımlanması önemlidir. İçgörünün yakalanmasında araştırmalar önemli olmakla birlikte pazarlamacılara her zaman pazarın içinde yaşamaları, tüketiciyi hissetmeleri, hedef kitlenin dilini bilmeleri gerektiği öğretilir. Bu şekilde araştırmanın ötesine geçerek daha objektif sonuçlara ulaşılması hedeflenir.

Kalitatif Araştırma;  Grup tartışmaları ve derinlemesine mülakat en yaygın kullanılan metotlardır. Bu iki yöntem ile hem bir dizi fikrinin geliştirilmesi aşamasında  hem de geliştirilen ve projelendiren dizi fikirlerinin elenmesi aşamasında kullanılabilir. Dizinin yapımına başlamadan önce hedef kitleyi temsil eden bir örneklem üzerinden yapılacak bir değerlendirme kuvvetli fikirler verecektir.

Bu iş zor bir iştir. Ülkemizde örneği  yoktur (bildiğim kadarı ile). Ancak bir film projesini maceraya çevirmek yerine baştan bir ön hazırlık yapmak daha sağlıklı olacaktır.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Krizde Satış Gliştirme

  HEDEF MÜŞTERİ SEGMENTİ BELİRLEMEK ÖNEMSİZ MİDİR? Hedef müşteri kavramı, pazarlamanın en çok kullanılan kavramlarından biridir. Pazarlama...